Opnieuw kennismaken met je collega’s?

Ben jij er ook aan toe om je collega’s weer te ontmoeten? Op dit moment lijkt het erop dat corona zijn langste tijd heeft gehad en dat er meer ruimte komt om naar kantoor te gaan. Uit onderzoek van de FNV dat deze week gepresenteerd werd blijkt dat slechts 10% van de mensen graag terug wil naar het ‘oude normaal’. De rest wil graag het goede van het werken vanuit huis behouden of zelfs helemaal thuis blijven werken.

Er zal meer op een hybride manier gewerkt gaan worden, waarbij een deel van de mensen bij elkaar in dezelfde ruimte is en anderen vanuit huis of een andere locatie digitaal deelnemen aan een overleg. En dat is mooi, want het schept ruimte en zorgt voor keuzevrijheid. Aandachtspunten zijn er natuurlijk ook, want het vraagt meer van de techniek (denk aan geluid en camera) en van de begeleiding van deze bijeenkomsten. En laat dat nu net iets zijn waar wij ons werk van gemaakt hebben…

Medewerkersbijeenkomst in september

Wat hebben we het nodig! Elkaar weer ontmoeten, in de ogen kijken, grapjes tussendoor en smalltalk over de kinderen uitwisselen: het draagt allemaal bij aan het onderlinge vertrouwen en daarmee de kracht van het werken in een team. Zonder deze verbinding verlies je elkaar uit het oog en weet je je collega’s ook niet meer te vinden als je ze nodig hebt. Zodra het weer kan, doen dus, die medewerkersbijeenkomst! En september is hier een mooie maand voor.

Het faciliteren van bijeenkomsten is vaak iets wat een medewerker er ‘even bij’ doet. Maar het vraagt best veel: het ontwerpen van een dag(deel) programma waarin iedereen zich kan vinden, er een mooie mix is tussen theorie en praktijk is en het echt oplevert wat je vooraf voor ogen hebt. Zeker als er ook nog mensen online willen aanhaken.

Lastig en tijdrovend? Wij vinden van niet! Met onze rugzak vol met inspiratie en ervaring komen wij graag helpen.
Neem contact met ons op

Te bestellen:
Boek over hybride bijeenkomsten

Bij het opruimen van de kast, kwamen we de flappen weer tegen van onze strategie tweedaagse vóór corona. We schetsten onze dromen, onze wensen, spraken over onze kwaliteiten en waar we nog in wilden leren en plakten heel veel post its. Wat opviel is dat we één wens gemeen hadden: we wilden meer focus voor ons bedrijf Gelukwerkt.frl. Haha, maar hóe dan? Van nature super nieuwsgierig, enorm gele doeners, die ‘aan’ gaan van een goede theorie en mooie praktische werkvormen. Keuzes in wat we wel en niet oppakken blijkt lastiger dan gedacht… En de vraag is of dat erg is, zo lang we er zoveel plezier in hebben. Zo kwam Matthijs Steeneveld op ons pad met de vraag of we zijn boek wilden actualiseren. Ja, zeker wilden we dat! Wat genieten we enorm van dit proces. We boekten vier dagen een bed & breakfast in de buurt (een aanrader: Uitgerust voor Zaken in Heerenveen) en doken onder: natuurlijk mét onze scrumposters en een heleboel post-its. Door te starten met ons doel en ambities voor dit project en daarna de acties heel klein te maken, gingen we als een speer. Nog een aantal dagen later – en natuurlijk ook de nodige hobbels – is de eerste versie van het manuscript bijna klaar. En de eerste mijlpaal is al te vieren: het boek is te bestellen bij Boom uitgevers!!
Bestellen: Boek Hybride bijeenkomsten

Pilotdag Pico, the game

In onze vorige nieuwsbrief schreven we het al: Pico, the game is klaar! Het is een serious game die meet hoe verandervaardig je als team bent. Om de game en het programma dat we eromheen aanbieden goed uit te testen, organiseren we een pilotdag. Tijdens die dag spelen we het spel, analyseren we wat er uit komt, halen we er inzichten uit en zoeken we met een aantal oefeningen de verdieping. Want hoe zorg je dat je verandervaardiger wordt? Waar richt je je aandacht op? Interessant voor teamcoaches, managers en teamleiders die nog een stap te zetten hebben met hun team(s).

De aanmeldpagina is nog in de maak, stuur ons vast een mailtje als je interesse hebt. We hebben maar 8 plekken en vol = vol! Even praktisch: het is een hele dag op woensdag 29 september ergens in Friesland en de bijdrage in de kosten is € 250 (excl BTW).
Doe je mee? Neem contact met ons op