Van werkgeluk naar liefde

In de westerse samenleving draait het in bedrijven en organisaties al veel te lang en veel te veel om de winstcijfers en de aandeelhouders. We bewegen zo langzamerhand meer van de harde, egoïstische kant en individualisme naar het ontwikkelen van soft skills en een focus op samenwerking. En gelukkig maar.

Er zijn prachtige voorbeelden van bedrijven die liefde al centraal stellen, zoals AFAS, dat moderne bedrijfssoftware ontwikkelt. Niet echt een product dat liefde uitstraalt, en juist daarom heeft AFAS liefde omarmd. AFAS stelt niet groot zijn centraal, maar groots denken. AFAS wil inspireren. Het bedrijf is ervan overtuigd dat als je van je medewerkers houdt, zij ook van je klanten houden en je klanten van jou en dat daardoor ook het resultaat meegaat: ‘We geloven niet in koud geld, het gaat bij ons om liefde.’

Wil jij meer weten over liefde in een zakelijke context, en praktische handvatten krijgen voor hoe je dat doet? Annemieke schreef het boek Liefde Werkt, waarin ze deelt wat liefde in een zakelijke context is, welke thema’s daarbij bepalend zijn én hoe je er praktisch mee aan de slag gaat.

Bestel het boek Liefde Werkt via deze link.