Hybride bijeenkomsten
Bestel ons boek hier!

Waarom hybride?

Vóór Corona, toen de meeste bijeenkomsten live waren en we nog lang niet zoveel online werkten, plande je een heidag, een strategiesessie of een brainstorm op locatie. Materialen genoeg, flipovers en brownpapers werden volgehangen met post-its en je had iemand die dit proces in goede banen leidde. Maar hoe doe je dit nu? Nu er veel vanuit huis wordt gewerkt, vergaderingen online plaatsvinden en de fysieke materialen niet voor handen zijn?

 

Een gewone vergadering kun je prima online te doen: je maakt een link aan in Teams, Hangout of Zoomlink, nodigt mensen uit en deelt eventueel de benodigde inhoud via een presentatie. Je laat mensen hun ideeën delen in de chat. Maar hoe doe je het met het uitdenken van een strategie, een brainstorm over een nieuw product of dienst, het opstellen van het nieuwe jaar/bedrijfsplan of als je een proces wilt verbeteren? Dan is er heel wat meer nodig om goede resultaten te bereiken.

Hybride is de toekomst

Letterlijk betekent hybride: een kruising van twee soorten. Hybride werken is het flexibel kiezen van de locatie waar werk plaatsvindt, waarbij het ‘wat’ van het werken het ‘waar’ bepaalt (en niet andersom). Waar het woord hybride in combinatie met bijeenkomsten wordt genoemd, wordt daarmee meestal bedoeld dat er zowel online als offline deelnemers zijn.

We hebben een boek geschreven over dit onderwerp met als titel:  hybride bijeenkomsten. Daaronder verstaan wij een manier van samenwerken waarbij offline vormen van samenwerken gecombineerd worden met online vormen van samenwerken, waarbij techniek een belangrijke rol speelt en waarbij de deelnemers aan het proces niet allemaal of niet allemaal op hetzelfde moment live of online bij elkaar zijn.

Ons boek!

Tools en werkvormen voor optimale interactie

We kunnen er niet meer omheen: hybride samenwerken is de nieuwe manier van werken. Centraal daarbij staat de interactie tussen mensen. Dit boek richt zich op hoe je die interactie vormgeeft door middel van het organiseren en faciliteren van effectieve en sprankelende bijeenkomsten. Het biedt praktische tips, een handige checklist en direct toepasbare werkvormen

Hoe werk je op een inspirerende manier samen? Welke soorten bijeenkomsten zijn er en welke kies je wanneer? Hoe zorg je voor betrokkenheid en energie? Waar moet je vooraf aan denken bij het organiseren en faciliteren van hybride bijeenkomsten? Welke technische mogelijkheden zijn er, zonder dat het ingewikkeld wordt? En ook: welke werkvormen zet je hiervoor in?

Dit boek is bestemd voor iedereen die bijeenkomsten ontwerpt en begeleidt en daarbij als doel heeft dat deelnemers actief meedoen, goede resultaten behalen en er energie van krijgen. Een must voor trainers, voorzitters, actieve teamleden, docenten of facilitators.

 

 

Waarom gebruik maken van ons aanbod werkgeluk?

Waarom raden we je aan gebruik te maken van ons aanbod m.b.t. werkgeluk? Als je gelukkig bent op je werk presteer je beter, kun je beter omgaan met veranderingen, leef je langer en ben je waardevoller voor je omgeving. Er wordt veel geschreven en gezegd over geluk. Soms krijg je de indruk dat je altijd blij moet zijn en dat negatieve emoties er niet mogen zijn. Geluk en emoties zijn echter onlosmakelijk met elkaar verbonden, ook de negatieve. Negatieve emoties kunnen zorgen voor een tijdelijke dip in je geluk. De meeste mensen blijken echter over veel meer veerkracht te bezitten dan ze vaak denken! De meeste mensen zijn uitstekend in staat om lichtpuntjes te vinden, ook na tegenslag of zelfs traumatische ervaringen. En de meeste mensen kunnen heel goed hun eigen geluksgevoel beïnvloeden, zo blijkt uit onderzoek.